یک سال پیش در چنین روز هایی! وقتی قرار است زحماتت برباد بروند!

17 آبن 93 هست! دفترچه ثبت نام کنکور ارشد روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش! قرار گرفته... من با اشتیاق دانلود میکنم و بدون توجه به محتوای دفترچه، اقدام به پرداخت 25 هزارتومن ناقابل! واسه کارت اعتباری ثبتنام نموده! و بلافاصله در رشته ی آی تی ثبت نام میکنم! با همون عکس 10 سال پیش! که پنج شیش سال قبل واسه کنکور کارشناسی 89 ازش استفاده کرده بودم!! یه چهره ی مظلوم! 16 ساله!...

کلافه شدن از دست سازمان سنجش!

یک روز بعد، یکی از دوستان شفیقمان! که از قضا اونم سال دومی هست که شانسش! رو برا کنکور ارشد امتحان میکنه تماس میگیره و میگه:"راستی تو برای چه گرایشی میخواستی  همی زورت را بزنی؟!" و من با اقتدار میگم: "گرایش های شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات!! هر کدام شد خوب است!"... بعد بلافاصله میگه:" حیف شد! من هم میخواستم علاوه بر هوش مصنوعی، زورم را برای این گرایش ها هم بزنم! "... میگم: " چرا حیف شد؟؟!! خب پروسفور خسیس!! 25 هزار تومان که پولی نیست! آی تی هم شرکت کن! بیشتر درسهای این دو گرایش که اشتراک دارند! فقط شبکه هست که نخوانده ای که اگر بقیه را خوب بزنی مشکلی نداری..."... همینجا بود که یه حرفی زد که عملا یخ کردم!!! گف مگه دفترچه رو چک نکردی؟ گفتم دفترچه چی؟ گف همی ثبتنام دیگه! زده شبکه و امنیت گرایشای کامپیوتره و آی تی فقط همو آی تی و تجارتو داره دیگه!!!!! من که مطمئن بودم شوخی میکنه چارتا لیچارم بارش کردم که برو چشاتو باز کن مرد حسابی! تو هنوز نمیدونی امنیت و شبکه از گرایشای آی تی هست نه کامپیوتر؟!! خلاصه من مطمئنش کردم که اشتباهی دیده!!! خداوکیل حتی زحمت به خودم ندادم برم چک کنم که مثلا شاااید واقعا راس بگه!! ...

بعد از ظهرش بود که سری به انجمن مانشت زدم دیدم یه پستی اون بالاس که همو حرف این رفیق منو زده و داد و بیداد که بدبخت شدیم! پستو باز کردم و خوندم و دیدم نه! مثکه واجب شد برم دفترچه رو یه چک کنم و عکس ازش بگیرم و بیام غائله رو ختم کنم! مثکه اینام چشاشون مشکل پیدا کرده! فی الفور رفتم سراغ دفترچه و هرچی گرایشای آی تی رو زیر و رو کردم دیدم دوتا بیشتر نیس! اول گفتم شاید از قلم افتاده! یه کمی اسکرول کردم دیدم نع!! جا تره و بچه نیس! گرایشا رو تو کامپیوتر زده!!! کلا منگ بودم! همیطو بالا پایین میکردم دفترچه رو! 5 بار دیگه رفتم دانلودش کردم گفتم شاید اشتباهیه این!!

نخیر! همه چی سر جاش بود!... یواش یواش داشتم شک میکردم تازه!!!!....

فرداش اول صب قبل از اینکه صبحونه بخورم یا برم سراغ کتابا، دوباره رفتم سراغ جناب گوگل! و سرچ و سرچ و سرچ!! دیدم نع! مثکه خبراییه! سریع رفتم به یه شماره که مربوط به یکی از اساتید کنکور بود و نمایشگاه کتاب دیده بودمش و ازش گرفته بودم، زنگ زدم و دیدم نع!!! مثکه دیگه واقعا خبراییه!!! انصافا شااااااااااااااخم درومده بود!

آخه مگه میشه؟ مگه داریم؟؟؟؟؟ یه شبه؟ همیطو؟ بی خبر؟؟؟ نمیشه که!!!!!!!!!

وحشتناکش اینجا بود که یکی از آزمونای آزمایشی همه موسسات منجمله خود پروفسور سنجش!!! هم برگزار شده بود و همه چی به روال عادی بوده و گرایشای شبکه و امنیت هم جزء آی تی به حساب اومده!!!

خلاصه اون روزو شب کردیم و شبو بی خواب! صب کردیم!... فرداش دیدم یکی لینکی گذاشته از یه مصوبه وزارت علوم راجع به این دو گرایش که تو سایت دانشگاه امیر کبیر بود و توش نوشته بود که بعله!  حضرات همایونی و علما و عقلا!!! دور همی تصمیماتی فرموده اند که دانشجوای شهرستانی از همه جا بی خبر بد بختی مث من! به لطایف الحیلی! چزانده شوند! تازه بعد این مصوبه مال سال قبلش بوده! این جانورای هفت سر! هیییییییییچ اطلاع رسانی نکردن!!! بعد سنجش 2 ماه مونده به کنکور، بی خبر! خععععلی عادی! جوری که کسی شک نکنه! دفترچه رو با تغییرات از قبل اعلام نشده!! گذاشته تو سایتش!!!

... همیطوری منگ جریانات دو روز گذشته بودم که دیدم نع! اینطوری که فایده نداره که! باید فکری کنم! هر چی هس واسه همه هس!!... گفتم هییییییییچ باکی نیست! میزنم تو کار مدار منطقی و نظریه!! هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزارو هم شوتش میکنم همونجایی که عرب نی انداخت!!

خلاصه از تقریبا 19 آبان بود که بیشترین ساعات مطالعه من رقم خورد! در حد 12، 13 ساعت در روز!!!! بالاخره باید جبران میکردم! باید مدار منطقی و نظریه رو که تا الان نخونده بودم میترکوندم دیگه!!!!! تازه ضریب زبان تو کامپیوتر هم دوبرابر شده بود و من که تو آی تی خیلی برنامه ای واسه زبان نداشتم دیدم اگه نخونم زبانو انگار بد میشه! تااااااااااااااازه! بد تر از همه اینا!!! درس ریاضی گسسته!!!! خدای من! درسی که ضریبش تو آی تی 4 هست و خعععلی هم سخت ازش سوال میدن! و منم کلی خوندمش!! اینور تو کامپیوتر ضریبش یک هست و جزء دروس ریاضی!!! دروسی که معمولا دانشجوا همشو حذف میکنن!!.... عملا فک میکردم نصف تلاشای این دو سه ماهی که داشتم در راستای آی تی!!! بر باد رفتن!...

اما چیکار میشد کرد؟! اتفاقی بود که ظاهرا برای همه افتاده و باز ظاهرا! همه شرایطشون یکسانه!!...

پس باید کنار میومدم با شرایط و بجای غر زدن! مدار منطقی و نظریه رو میترکوندم!! و البته هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزار رو هم به همون شدت! از مغز مبارک شیفت دیلیت میکرم!!!! و جا باز میکردم برا مطالب جدید!!... روزها میگذشت و من بیشتر از هر وقت دیگه ای داشتم درس میخونم!!! مدار منطقی... نظریه... زبان...

از اونور هم که درس شبکه شده بود دو تا درس! شبکه 4 تا سوال، انتقال داده هم 4 تا سوال!! یعنی قبلا توی آی تی باید بیشتر وقت رو روی لایه های بالایی osi میذاشتم ولی الان با وجود درس انتقال داده!!! که مربوط به تمرکز روی لایه های پایینی osi هست رو هم باید دقت بیشتر میکرم!... تا اواخر آبان و اوایل آبن وضع به همین منوال بود که خبر آمد خبری در راه است!!! منتهی نه از اون خبرای خوب! و نجات بخش! بلکه خبری به مثابه ناک اوتی کامل اینجانب!!!

.... ادامه دارد!!!