سلام

همین یک ساعت پیش خبر شدم دفترچه کنکور ارشد 96 اومده، دیدم و باز حیران!

گفتم هم کمی اینجا حیرانی خودمو بروز بدم! :دی هم راه حل اولیه ای که به ذهنم میرسه برای کنار اومدن با این موضوع رو بگم اینجا تا بعدا دقیق ترش کنم.

اما حیران از این نطر که این آغایون! دقیقا این همه خلاقیت رو از کجا آوردن که هر بار به طریقی! اون استنداپ کمدی همیشگی شون رو اجرا میکنن که برای ما جدید به نظر میرسه؟ واقعا چجوری؟؟ چطوری میتونن یک مفهوم رو هر بار به صورتی جدید روی پرده ی نمایش بیارن؟ از کجا و در کدوم دانشگاه اینو یاد گرفتن که هر بار به صورتی "سوء مدیریت" شون رو دربیارن و به ما نشون بدن که ما هر بار فک میکنیم این یه "سوء مدیریت" دیگست و اون قبلی نیست؟؟؟

نه، انصافا چجوری؟؟

تتغییرات کنکور شبکه و امنیت

اینم که میبینید این بالا، عکس سلفی دسته گلی هست که حضرات به آب دادن! همین الان یهویی!

هر چقدر ما همیشه منتظر هر عمل پیش بینی نشده ای! از طرف وزارت علوم و با اجرای سازمان به اسطلاح سنجش! هستیم و خودمون رو برای هر اتفاقی آماده میکنیم، بازم این حضرات اونقدر خلاقیت دارن که دست مارو چنان بذارن تو کاسه ی "سوء مدیریت" هاشون که بساط حیرانی و تعجب و مبهوت شدنمون رو به طرفة العینی فراهم میکنن باز! از این نظر فوق العاده باهوش هستن انصافا! نیستن؟ نیستن؟؟؟

الان یکی به من بگه دقیقا چه اتفاقی رخ داده؟؟!!

یکی بیاد سنخیت رشته های شبکه و نرم افزار رو برای من توضیح بده! که چرا باید دروس تخصصیشون عین هم باشه؟

یکی به من بگه کامپایلر چه سلام و علیکی با شبکه داشته تا الان؟؟

واقعا اینجا چه خبره؟

چرا نه شبکه نه انتقال داده تو درسای تخصصی شبکه نیست؟؟؟؟ هوش مصنوعی تو درسای تخصصی شبکه هست ولی خود شبکه نیس!! :دی

همه این ابراز تعجب ها به کنار! بد بختی اینجاس که ما الان باید لااقل 7 روز صبر کنیم تا از عدم تغییر این حرکت جدیدشون مطمئن بشیم تا اگر قراره تغییری رخ بده و یهو یکی بیاد بگه اینا همش خواب بود و همه چی سر جاشه!، تکلیف ما روشن بشه... بعد بشینیم ببینیم چه خاکی باید بریزیم سرمون!!!

وگرنه، اگر مطمئن بودیم که اینی که الان بهمون نشون دادن، دقیقا همون "سوء مدیریت" اصلیه هست و قرار نیست یهو مث کنکور 94، یه هفته بعد یهو یه "سوء مدیریت"  دیگه درارن بگن این اون اصلیه هست!!!، لااقل تکلیفمون رو میدونستیم که الان باید دقیقا چیکار کنیم!

گرچه نظر من اینه که به نفع بچه های شبکه شده! ولی باز انتخاب یکی از این دو راه رو پیشنهاد میکنم:

دو حالت بیشتر وجود نداره!

1- برای کسانی که کشته مردگی خاصی برای شبکه و امنیت ندارن! : این عزیزان بچسبن به گرایش آی تی و بی خیال شبکه و امنیت بشن! فقط باید خودشون رو برای رقابت سنگین تری آماده کنن...

2- برای کسایی که کشته مردگی خاصی برای شبکه و امنیت دارن! : بذارید از اول دقت کنیم به دسته گلی که حضرات آب دادن!

اولا یه حرکتایی تو ریاضی زدن که به نظر من هیچ فرق عمیفی رخ نداده، از این نظر که مثل قبل، الان هم باید حد اکثر دو کتاب خونده بشه... گسسته که سر جاشه، از اونای دیگه هم یا آمار، یا دیفرانسیل و ترجیحا آمار خونده بشه/

تو درسای مشترک که اتفاق خاصی نیفتاده جز اینکه شبکه اومده اضافه شده، که به نفع بچه هایی هست که میخوان شبکه امتحان بدن و به ضرر بقیه گرایشای کامپیوتر! از اون طرف هم مدار منطقی گلابی رو داریم که میشه جمعش کرد به راحتی! نظریه رو هم میشه حذف کرد! چون اون طرف شبکه اضافه شده! یا هم خوندش! که به نظرم میشه!

تو درسای تخصصی ولی اتفاق خاصی رخ داده و اونم درس کامپایلر هست! به نفع بچه های کامپیوتر و به ضرر بچه های شبکه! نظر من روی حذف این درس هست! لااقل تا الان که فقط این به ذهنم میرسه!

هوش مصنوعی هم هست! این یکی به نفع بچه های شبکه (چون تو آی تی هم هوش بود و در هر حال باید خونده می شد!) و به ضرر بچه های کامپیوتر!

پس در کل شد 2 بر 1 به نفع بچه های شبکه!!! آرام

به این پاراگرافی که همین الان دکتر حقیقت گذاشتن تو کانالشون دقت کنید!!! دقیق و موشکافانه گفتن!

---------------

بچه های تجارت سر جاشون بمونند. من از بچه های شبکه و امنیت خواهش می کنم که اشتباه نکنند و در آی تی نمانند و حتما به کامپیوتر بروند. چون در غیر این صورت ۳۰ هزار نفر می مانند و برای ۱۰۰ تا صندلی همدیگر را تکه تکه می کنند در حالیکه آن طرف در رشته کامپیوتر حداکثر ۲۰ هزار نفرند و بالای ۱۵۰۰ صندلی یعنی اونجا جشنه

https://telegram.me/computerazmoon

---------------

تازه یه چیز دیگه هم هست! رقابت خیلی کمتر میشه! قبلا در این باره حرف زدم تو پستای دیگه... فقط بدونید که الان با این وضعیت، رقابت تو گرایشای شبکه و امنیت، شدیدا میاد پایین نسبت به قبل! مخصوصا که قول میدم همین الان بیش از نصف کسایی که به امید شبکه میخوندن، تصمیم دارن بیخیال بشن و همون آی تی رو بخونن! و این آی تی رو سخت تر میکنه از نظر رقابت...

اما حرف آخر!، اونم این که تا معلوم شدن اینکه آیا این حرکت، آخرین اقدام آقایون هست و کنکور 96 به هر حال قراره به همین منوال باشه برای رشته کامپیوتر و گرایشای امنیت و شبکه یا نه، تا یک هفته آینده فرضمون رو بذاریم به این که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و با همون دس فرمون قبلی پیش بریم تا بعد که مطمئن شدیم، بشینیم برنامه ریزی کنیم که باید چطور کنار بیایم با این وضعیت! طی این مدت هم یه تحقیقایی راجع به درسای جدیدی که ممکنه بره تو برنامه درسیمون داشته باشیم!

آخه سابقه ی این وجود داشته که یک هفته بعد دفترچه اصلاحیه خورده... مخصوصا که الان انصافا مشکوک میزنه که چجوری درس شبکه جرء دروس تخصصی خود گرایش شبکه نیست!

اصن یه وصی پیش اومده ها! هر جوری هم نگا میکنم نمیشه بگی "اشکال نداره، هر چی هست  و هر بلایی هست برا همه اتفاق افتاده!!!" آخه الان یه وضی پیش اومده آدم حس میکنه شانسی شده کنکور ارشد شبکه و امنیت کلا :دی

ای بابا!!