اصلاحیه  بی سر و ته کنکور ارشد شبکه و امنیت 95

الان یه عده فکر میکنن(یا همون خیال میکنن!) که بالاخره پیگیری هایی که عده ای از داوطلبان انجام دادن و با چاپ شدن صدای اعتراضاشون در روزنامه های صبح دیروز و تجمع تعدادی از داوطلبا جلوی سنجش و صحبت مستقیم با آقای دکتر خدایی ریاست محترم سازمان سنجش.... بالاخره! و باز هم بالاخره! حضرات تصمیم گرفتن یه اصلاحیه بدن که مثلا نه سیخ بسوزه نه کباب!

و چقدر خوش خیالن که فک میکنن اتفاق خوبی رخ داده براشون!

فرموده اند که نصف! ظرفیت پذیرش شبکه و امنیت رو از کامپیوتر بگیرن... نصفشو هم از آی تی!

از اونور اون دو تا درس ریاضی جدیده ی کذایی! رو از کامپیوتر ورداشتن و همون دو تای قبلی رو آوردن سر جاش! که البته خاصت خاصی من ندیدم تو این اقدام :دی

حالا چی شد؟ این که نصف از اینور، نصف از اونور دقیقا یعنی چه؟ مثلا که چی چی؟

بالاخره! یا کاری که کرده بودن درست بوده! یعنی همون حرکت انتحاری که روز یک دی از خودشون بروز دادن و پرت کردن وسط داوطلبا! که اگر درست بوده دیگه چه جای اصلاح! اونم اینجوریش!!

یا اصلا غلط بوده! که جای انتحاری بازی، بیان و یواش گردش کنن و برگردونن به قبل!

البته از خدا که پنهون نیست، لذا از ما چه پنهون، این کاری که کردن، قطعا در راستای همونی هست که قبلا گفتم! هر بار یه جوری اون "سوء مدیریتشون" رو درمیارن و به ما نشون میدن که انگار "یه سوء مدیریت" دیگه هست و اون "سوء مدیریت" قبلیه نیست! و برا ما جدید به نظر میرسه!

چیزی که من میبینم، بچه های شبکه الان ظاهرا خوشحالن و فک میکنن اتفاق خوبی براشون رخ داده!!!

بندگان خدا نمیدونن اون حرکت انتحاری که قبلا انجام داده بود سنجش، معنیش این بود که از اینطرف یه درس مهندسی نرم افزار رو دیگه نخونن، از اون طرف هم یه تعدادی درس جدید بخونن!!! بالاخره تکلیفشون معلوم تر بود! یک جا بودن!

این حرکت انتحاری جدید، معنیش اینه که اون مهندسی نرم افزار که قبلا میخوندن به کنار، اون درسای جدیدی هم که باید بخونن تو کامپیوتر باز سرجاشه!!! 

ضمنا، دو تا کنکور باید بدن و هر دو مهمه! دو روز پشت سر هم، دو تا کنکور!!! که هر کدوم اهمیت خودشو داره!!!

به عبارتی، الان باید خودشونو دو جا کنن:دی

من که اگر جاشون بودم، میرفتم التماس که خواهش میکنیم بر گردونین به همونی که یک دی بود!!!

این بخش بد ماجرا!!

بخش خوبش کجاس؟؟

من که سخت دیدم بخش خوبی تو این حرکت باشه برای بچه های شبکه و امنیت! بخش خوبش بیشتر برای بچه های آی تی هست که کمی از رقابتش کاسته میشه! برای بچه های نرم افزار هم که اصن اتفاق خاصی نیفتاده!

برای بچه های شبکه، تنها بخش خوبش اینه که از ظرفیت موجود در گرایش نرم افزار هم میتونن استفاده کنن! یعنی اگر بخوان برن گرایش نرم افزار! چیزی که قبلا هم بود...

یعنی از نظر خود خود خود گرایش های شبکه و امنیت، من خیری ندیدم تو این حرکت جدیده!

حالا این حرفا به کنار، چیکار باید کنیم؟!!

اولا! قطعا باید دستی بره تو جیب و دوتا کارت اعتباری گرفته بشه! و داوطلبا خودشونو برای شرکت توی هر دو کنکور کامپیوتر و آی تی آماده کنند! این که جای شکی درش نیست. الان نصفش اینوره، نصفش اونور! لذا برای رسیدن به تمامش باید هر دو طرف حضور پیدا کنن!

ثانیا! اینور (یعنی توی آی تی!) که کار خاصی لازم نیس انجام داده بشه! اما اونور(یعنی کامپیوتر!) یه مدیریتی روی درسای جدید باس صورت بگیره! لااقل درسی که باید خونده بشه، مدار منطقی هست به دلیل سادگیش و روتین بودن سوالاش و قابل حل بودنشون به گواه تاریخ!

از بین درسای ریاضی هم اگر شد یکیش کنار گسسته خونده بشه...

کامپایلر هم برای کسی که هیچ دیدی نسبت بهش نداره، نهایتا خوندن قسمتایی که مهم تر هست.... الان خوندن همش به نظرم پیچیدس کمی.. لااقل الان این به ذهن من میرسه چون بچه های نرم افزار هم براشون خوندن هوش سخته و خیلیاشون هوش رو دیگه نمیخونن در حالی که شبکه ای ها هوش رو خوندن تا الان.

قطعا اگر بشه کامپایلر هم خونده بشه خیلی خوبه برای داوطلبای شبکه، چون سه تا درس تخصصی بیشتر نیست و کار خوبی نیست حذف یکیش... ولی بالاخره باید توی یه دنیای واقعی حرف زد! برای همینم من میگم نهایتا خوندن بخشای مهم کامپایلر!

ثالثا تنقلات کافی با خودشون همراه داشته باشن برای دو تا کنکور که یهو قندشون نیفته:دی