شبکه امسال واقعا از هر نظر نامیزون بود!

جایی که سه سوال جوابش تو گزینه ها نبود!

wrong answer

سوال آخر هم یه سوال حفظی بی محتوا! که تازه عین کلمه ی گفته شده تو گزینه جواب، تو کتاب مرجع راس نبود و چیزی هم معنی اون بود...

در هر حال سه سوال امسال شبکه جوابش تو گزینه ها نبود! استدلال اون سه سوال رو میذارم اینجا تا دوستان اگر خواستن اعتراض کنن راحت باشن و هیمنا رو کپی کنن.. جناب آقای دکتر حقیقت این راه حل ها رو تو کانالشون گذاشتن و تاکید به نبودن جواب در گزینه ها کردن(https://telegram.me/computerazmoon)

سعی میکنم به زودی درمورد درسای مختلف این کنکور، مطالبی رو بنویسم که برایندی از نظرات داوطلبان و اساتید مختلف هست..

فعلا غلطای درس شبکه رو میذارم که دکتر حقیقت هم تایید کردن تو کانال تلگرامیشون و گفتن که به دکتر صبایی (سلکتور سوالات شبکه) هم گفتن و تایید کردن اشتباهات رو.. ولی باید حتما داوطلبا اعتراض بزنن تو سیستم (لینک سیستم پاسخ گویی سنجش برای ثبت اعتراض به کلید اولیه: http://request.sanjesh.org/noetrequest/Login که باید عضو بشین قبلش) در غیر اینصورت ترتیب اثر داده نمیشه. تا تاریخ 27 اردیبهشت فرصت اعتراض هست.

[برای دیدن اشتباهات این سه سوال لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.]

و اما سوالاتی که جوابشون تو گزینه ها نبود! سه تا سوال پشت سر هم...

سوال ها با استدلال مربوطه راجع به راه حل درست هرکدوم رو میذارم اینجا، دوستانی که میخوان اعتراض کنن میتونن از اینا استفاده کنن:

اصل سوال:

سوالات شبکه 95

سوال 57 شبکه:
جواب در گزینه ها نیست.
حد اقل تاخیر مربوط به وقتی است که هر دو صف خالی باشند و بدیهتا تاخیر صف برابر صفر شده و حد اقل تاخیر به این شکل بدست خواهد آمد:


Tmin= L/R1 + L/R2 + L/R3 + D1/S + D2/S + D3/S=5.6ms

که در گزینه1 و 3 وجود دارد. ولی تاخیر حد اکثر که مربوط به وقتی است که هردو صف کاملا پر باشند، در گزینه ها وجود ندارد. برای تاخیر حد اکثر باید تاخیر صف با مقدار 5.6 میلی ثانیه جمع شود که برای تاخیر صف داریم:


Tq = Tq1 + Tq2 = 4L/R2 + 4L/R3 = 4.4ms

در نتیجه برای تاخیر حد اکثر داریم:

Tmax = 5.6 + 4.4 = 10ms

که در هیچ گزینه ای وجود ندارد.

سوال 58 شبکه:
این سوال با توجه به یافته های سوال 57 قابل حل است. یعنی نیاز به تاخیر حداکثر داریم برای حل این سوال. و تاخیر حد اکثر در سوال قبل اشتباه اعلام شده است به عنوان کلید
با توجه به اینکه پاسخ درست برای تاخیر حد اکثر در سوال قبل 10 میلی ثانیه است و این عدد در گزینه های سوال 57 نیست، با این تاخیر، جواب این سوال هم در گزینه ها نیست! در واقع برای حل این این سوال که نیاز به یافته های سوال57 داریم، از همان جواب غلط سوال 57 استفاده شده و کلید اولیه ارائه شده است چراکه این دو سوال به هم مربوط هستند.

سوال 59 شبکه:
عدد مربوط به جواب سوال در گزینه ها وجود ندارد متاسفانه
با توجه به این که در سوال گفته است که اچ تی تی پی از نوع غیر ماندگار است، لذا پس از دریافت نسخه اچ تی ام ال پایه، اتصال قطع شده و برای درخواست 3 شیء مربوطه باید اتصال جدید برقرار شود. ضمنا چون امکان اتصال موازی وجود دارد پس میتواند با یک اتصال تمام آن سه شیء را درخواست دهد.
اتصال اول برای دریافت نسخه اچ تی ام ال پایه، دوتا آر تی تی و اتصال دوم برای دریافت سه شیء مربوطه هم دوتا آر تی تی که در کل میشود چهارتا آر تی تی. ضمنا فایل اچ تی ام ال پایه دویست کیلو بایت و سه شیء گفته شده هم هرکدام سیصد کیلوباید حجم دارند که قرار است با لینک با سرعت ده مگابیت برثانیه ارسال و دریافت شوند. درکل برای محاسبه تاخیر کل داریم:

2RTT + L0/R + 2RTT + L1/R + L2/R + L3/R

RTT = 200ms
L0=200kB
L1=L2=L3=300kB
R=10Mb

پس تاخیر کل برابر است با 850 میلی ثانیه که در گزینه ها نیست...

--------------------------------------------

چقد برای شبکه زحمت بکشی... بعدم نصفش تو گزینه ها نباشه جوابش.. خدا هدایت کنه استاد محترم انتخاب کننده یا طراح سوالا رو... یعنی یک ساعت وقت نذاشته چک کنه گزینه ها رو... ای بابا!