معرفی منبع کمک آموزشی زبان ارشد آِ تی و نرم افزار

و اما زبان! و ما ادراک ماالزبان؟!

زبان کنکور ارشد! درسی که خعلیا ازش فرارین! عده ای به خاطر اینکه خر زبانشون از کرگی دم نداشته!! عده ای هم چون میخوان وقت زبانو بذارن روی درسای دیگه و عده ای هم چون به قولا زبان کنکور ارشد رو معلوم نیست از کدوم جهنمی! کلماتشو درمیارن و سوال میدن طراحان محترم!

اما به نظرم همه ی این موارد ناشی از یک اشتباه استراتژیک محض هست!

اولا اینکه برای زبان ارشد هیچ احتیاجی نیست زبان قوی داشته باشی! و با زبان متوسط و متوسط به پایین! هم میشه از پسش بر اومد( بالای 50 زد!)؛ چرا؟! چون از سه بخش مربوط به مهارت های زبان شامل ریدینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ! فقط بخش اول رو میشه در یک کنکور کتبی ازش سوال داد و اون بخش هم به شدت وابسته به لغات هست!... و ثانیا اینکه زبان 30 تا سوال هست و اخیرا در کنکور کامپیوتر ضریبش و در نتیجه اهمیتش دوبرار شده! یعنی هم ضریب با 4 درس ریاضی!!! و ثالثا در رتبه های پایین، اونجایی که قراره دانشگاه های برتر قبول شی، چون اکثرا زبان رو نمیزنن، جواب دادن بالای 40 درصد زبان میتونه خیلی کمک کننده باشه! جایی خوندم که در 10 سال گذشته، میانگین درصد زبان عمومی و تخصصی داوطلبان با رتبه های زیر صد! در گرایشای مختلف آی تی و کامپیوتر، حدود 20 تا 25 درصد بوده!!! و برخی هم سفید گذاشتن زبان رو!.

بدون معطلی بهتره یه سری منبع درست و حسابی برای این غول بی شاخ و دم معرفی بشه و بریم سر اصل مطلب!

ملاک ما برای انتخاب منبع مناسب زبان برای کنکور ارشد دو چیز هست: یک:  تعداد لغات معقول و مهمتر میزان نزدیکی اونها در مقایسه با لغات کنکور اصلی ارشد و مورد دوم: روش کتاب در آموزش لغات! که البته از حق نگذریم مورد اول از دید کنکور ارشد مهمتره! یعنی ما کتابی رو میخوایم که در کنکور ارشد سعادتمندمون کنه! وگرنه برای تقویت واقعی زبان باید رفت سراغ اهل فن! و استفاده از کلاس های استاندارد و چمیدونم فیلم و این حرفا!

اما معرفی منابع:

یک: زبان عمومی (شامل 10 سوال اول لغت و 5 سوال بعدی گرامر):

منبع اول(بهترین منبع): زبان عمومی ارشد زیر ذره بین، جلد 1 و 2 :

معرفی منبع کمک آموزشی زبان ارشد آِ تی و نرم افزار

جلد اول زبان عمومی ارشد زیر ذره بین که نزدیکترین و بهترین لغاتی که در کنکور ارشد میاد رو پوشش داده، در واقع مجموعه ای از چندین کتاب شامل 504 واژه، 1100 واژه، تافل و ... که با خوندن این کتاب از خوندن تمامی کتابای دیگه بی نیاز میشید!(طبق تحقیقات اینجانب و ادعای خود کتاب!)؛ کار جالب دیگه که انجام داده اینه که لغات رو به تریب اهمیتشون قرار  داده نه حروف الفبایی و این خیلی کمک کنندست و همچین میزان تکران هرلغت در کنکورهای ارشد گذشته رو هم قرار داده. کامل ترین و دقیق ترین پاسخ ها رو هم به کنکور های گذشته داده. دقت کنید که آخرین ویرایش کتاب که ویرایش چهارم هست رو بگیرید!

زبان عمومی ارشد زیر ذره بین جلد دوم

جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین که بهترین و کامل ترین منبع برای گرامر کنکور ارشد هست!(طبق تحقیقات اینجانب و ادعای خود کتاب!)

اما برای آشنایی بیشتر با این کتاب و بررسی های تحلیلی میزان نزدیکی لغات و گرامر محتوی این کتاب با کنکور ارشد و اینکه با خوندن چند باره و دقیق این کتاب میشده حدودا چن درصد در کنکور ارشد زبان عمومی رو پاسخ داد، به سایت اصلی کتاب مراجعه کنید: generalenglish.ir

منبع دوم(بهترین روش آموزش! اما لغات نا کافی): زبان عمومی لغات پاسه:

زبان عمومی ارشد پارسه - لغات

زبان عمومی(واژگان) انتشارات پارسه که به جرأت! و طبق نظر کارشناسان! از یکی از بهترین روش ها و علمی ترین روش ها برای آموزش و ارائه ی لغات استفاده کرده! استفاده از لغات در جملات مختلف و حلاجی کلمات به وسیله ی سوالات متنوع در هر درس! فقط نقطه ضعفش ناکافی بودن لغاتش(از نظر نزدیکی به لغات کنکور ارشد و تعداد) هست! در هر درس تعداد 10 لغت رو به روش کتاب 504 آموزش داده و حلاجی کرده... کل کتاب هم انگلیسی هست بجز معنی لغات هر درس!

پارسه کتابی هم برای گرامر داره که به پای زیر ذره بین نمیرسه!

دو:زبان تخصصی (شامل 15 سوال نفس گیر! ریدینگی!):

چیزی که در زمینه زبان تخصصی مهمه اینه که اصلاً و ابداً! هیچ منبع کاملی براش وجود نداره! و هرچی منبع هست فقط و فقط تمرینی و دس گرمی هست! جون طراحان محترم! از جای خاصی متون رو درنمیارن! وطبق تجربه از مقالات به روز و جدید آی تی و کامپیوتر درمیارن که هیچ محدودیتی هم از نظر لغات به کار رفته در متن وجود نداره( برای رشته های دیگه هم همینجوره!)؛ اما خب پارسه کتاب خوبی داره و البته مهمه که دایره لغات عمومی  و گرامر خوبی داشته باشی و همچنین تکنیکهای جواب دادن به متون رو هم بلد باشی(توی کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین جلد اول این نکاتو توضیح داده! پارسه هم توی همین کتاب کمی توضیح داده...)

زبان تخصصی آی تی و کامپیوتر ارشد پارسه - لغات

زبان تخصصی آی تی و کامپیوتر ارشد انتشارات پارسه، کلمه ای فارسی توش نیست بجز مقدمه و پشت جلد!